Занятак у дзіцячым садку “Восеньская музыка”
Мэта:
Выхоўваць цікавасць да музыкі праз праяўленне яе ў розных відах і формах.
Задачы:
1. Развіваць музычнае ўспрыняцце (памяць, увага, мысленне)
2 Развіваць творчую актыўнасць.
3 Фарміраваць музычна-рухавыя здольнасці дзяцей (развіццё рытмічнасці, удасканаленне каардынацыі рухаў, арыентацыя ў прасторы)
Дзеці ўваходзяць пад музыку ў залу.
— Прывітанне, дзеці! ( Прывітанне). Прывітайцеся з гасцямі. (Прывітанне)
1. У залатой кароне,
Што з канём ігрывым
Праскакала восень
Па лясах і нівах.
2. З неба сонны месяц
Цуду аж здзіўляецца:
Усё кругом іскрыцца,
Усё пераліваецца.
Муз рук Цяпер давайце заспяваем песеньку, але патрэбна паўтарыць некалькі правілаў:
Сядзем прама, роўна і заспяваем песню спакойна.
Ногі цвёрда ў пол упрэм – пальчыкі ў замок запрэм.
Калі хочаш стоячы пець, галавою не вярцець.
Плечы ўверх не ўзнімай, вочы ў дол не апускай.
Зрабіць мягкі ўдых намагайся, удыхай носам, а не ротам.
Вось і выйдзе песня слаўнай і свабоднай.
Песня «Лістапад»
Уваходзіць Восень, раскідвае лісце па дывану.
Восень. Прывітанне, сябры!
Ці вы мяне пазналі?
Муз. Рук. Усе пазналі цябе, Каралева Восень, садзіся на трон , просім. (Садзіцца).
А ці ведаеце вы, што адбываецца, калі Каралева Восень надыходзіць?
Дзеці Так
Муз рук Дык раскажыце ўсім.
(Дзеці расказваюць прыкметы восені).
Восень Дзякуй вам, дзеці, што так добра мяне сустракаеце, усё пра мяне ведаеце.
Муз рук Але яны яшчэ не ўсё пра цябе расказалі. Паслухай жа.
Яна За окошком лист осенний пожелтел,
Оторвался, закружился, полетел.
Желтый листик подружился с ветерком,
Всё кружатся и играют под окном.
А когда веселый ветер улетел
Желтый листик на асфальте заскучал. (бярэ 2 лістка)
Я пошла во двор и листик подняла
Принесла домой и маме отдала
Оставлять его на улице нельзя
Пусть живет всю зиму у меня.
Муз рук А цяпер патанцуем!
Танец с лісточкамі
Восень . Малайцы, прыгожа спелі і станцавалі. І лісточкі з вамі павесяліліся. Але лісткі мае незвычайныя, яны музыкальныя і ў кожнага свая назва і гучанне. Зараз мы пагуляем з імі. Але спачатку паслухайце загадкі пра музычныя інструменты.
Он звенит, как колокольчик
И блестит, как самовар.
Металлический угольник
А зовётся … (треугольник)
2. Любят дети с ним играть,
Любят дети с ним плясать.
На зарядке он им нужен
А зовут его все … (бубен)
3. Деревянные подружки
Звонко бьются друг об дружку.
Расписные, как матрёшки.
Угадали? Это … (ложки).
4. Этот инструмент-цветок
Имеет тонкий голосок
Звенит в оркестре круглый год,
И никогда не устает (колокольчик).
5. Диги-диги-диги- дон,
Отгадай откуда звон!
Трынцы- брынцы, удальцы,
Раззвонились…. бубенцы
Гульня «Здагадайся, што гучыць»
У запісе гучыць музыка аднаго з інструментаў і дзеці павінны знайсці яго на малюнку і паказаць, як на ім іграць. Гучаць скрыпка, барабан, дудачка, пиянина.
Муз рук Вы ўбачылі і пачулі музычныя інструменты, а ці ведаеце, як завуцца людзі, якія на іх іграюць?
Хто на чым іграе?
На баяне – баяніст.
На гітары – гітарыст.
На гармошцы – гарманіст.
А на бубне?.. (Ударнік)
На флейце – флейтыст
На кларнэце – кларнэтыст
На піяніна – піяніст
На барабане? …(Ударнік)
На скрыпцы – скрыпач
На кантрабасе – кантрабасіст
На трубе — трубач
На роялі? …(піаніст)
Але самы прыгожы інструмент, якім мы карыстаемся кожны дзень – гэта наш голас.
Муз рук Восень прыносіць нам не толькі лісточкі, але і шмат дажджу. І сёння яна нам таксама яго прынесла. Давайце патанцуем з ім.
Танец «Дожджык»
Муз рук Дзеці, дожджык пакінуў нам лужу. Давайце пагуляем з ёй.
Гульня «Лужа»
Музыка. Мелодыя ўкраінская народнай песні «Ой, лопнув обруч»
Апісанне. У сярэдзіне залы долу ляжыць обруч.
Ход гульні. Дзеці, высока паднімаючы ногі «ў сапажках», ідуць кругом лужы і спяваюць песню.
Я иду, я иду, поднимая ножки,
У меня на ногах новые сапожки.
Высоко, высоко поднимаю ножки,
У меня на ногах новые сапожки!
Ой-ой-ой! Посмотри, лужа-то какая!
Ой-ой-ой! Посмотри, лужа-то большая!
Дзеці спыняюцца, павярнуўшыся тварам да лужы, выцягваюць рукі перад сабою і пакачваюць імі:
Ай-ай-ай! Ай-ай-ай! Лужа-то какая!
Ай-ай-ай! Ай-ай-ай! Лужа-то большая!
Восень Oх, веселились хорошо,
И пели, и плясали,
Но мое времечко пришло,
Зима не за горами.
Скоро в гости к вам сама
Пожалует матушка зима.
До свиданья! До свиданья!
Помашу вам на прощанье.
В гости к вам еще приду
Только в следующем году!
Муз рук Давайце паўторым, што мы сёння рабілі на занятку?
музычны кіраўнік
Хізоўскага д/с
Кармянскага раёна, Гомельскай вобласці